Wat een week ... CD

OZRIC TENTACLES - Technicians of the Sacred (2015)

Een dubbelaar ...

... van spacerockers Ozric Tentacles, nog steeds bestaande uit o.a. Ed en Brandi Wynne. Eenvormigheid wordt hen soms verweten. Uiteraard zijn alle bekende elementen weer aanwezig, de opzwepende ritmes, de sequenties, de rommelende en ruimtelijke synths maar ook wat innovaties.
Disc 2 vind ik beter dan disc 1. Er zit meer lucht in die zes tracks en de innovatie bestaat uit ritmes die ik weleens hoor in de muziek van mijn zestienjarige zoon zoals in 'The Unusual Village' en in 'Smiling Potion' waardoor het behoorlijk eigentijds klinkt.
Resumerend. Ik kan nooit genoeg krijgen van deze ruimtevaarders. Ik heb ze helaas nog nooit live mogen aanschouwen. Dat is een gemis want de Ozric Tentacles komen live nog beter tot hun recht. Maar dit prima studioalbum lost dit gemis voor mij voorlopig op. Harry de Vries (wat een week 27)