Wat een week ... CD

TIM BOWNESS - Stupid Things That Mean The World (2015)

Prachtige titel ...

... die zich deze week nog maar eens manifesteerde in mijn directe omgeving. En prachtige muziek die Tim Bowness tevoorschijn tovert samen met o.a. Colin Edwin, Phil Manzanera, Peter Hammill, David Rhodes en Bruce Soord.
Hoe mooi is het dat je je emoties kan uiten via muziek. Want dat doet Bowness, zowel muzikaal als tekstueel in elf sferische en sterke tracks, in de stijl die we kennen van zijn vorige solowerk en van No-man. Opener 'The Great Electric Teenage Dream' is licht afwijkend want staat steviger in de schoenen dan gebruikelijk bij Bowness.
Mijn emoties worden ook geraakt en niet in de laatste plaats door afsluiter 'At the End of the Holiday' waarin een met relatieproblemen kampende vrouw tijdens de vakantie gelukkig lijkt "before real life feels real again". Op schijf 2 staan mixen en een bewerking van een demo van No-man 'Best Boy Electric (Sing to Me)'.
'Stupid Things That Mean The World' is een uitstekend werk, getooid in een prachtige hoes. Ik kan er maar niet genoeg van krijgen. Ik gooi hem nog eens onder de laser. Harry de Vries (wat een week 30)