Wat een week ... CD

ULVER - Live at Roadburn (2013)

Voorafgaand aan ... 


 … de release van het 'Childhood's End' album organiseerde Ulver op 12 april 2012 een 'pre-release party' tijdens het Roadburn Festival in '013' in Tilburg. Het voorliggende live album, met de ondertitel 'Eulogy for the Late Sixties', is daar een weergave van.
Zoals bekend is 'Childhood's End gevuld met covers van sixties bands die invloed hebben gehad op de leden van Ulver. Ik houd niet van covers. Nu is het voordeel dat deze live-uitvoeringen mij in het ongewisse laten wie er gecoverd wordt. Ik ben toch aardig op de hoogte van de muziek uit die tijd maar kan niets thuisbrengen. Dus dat is dan weer een voordeel voor iemand die niet van covers houdt. En ik vind het soms klinken als The Simple Minds. Wat ook wel weer vreemd is voor avant-gardisten als Ulver.  
Er wordt overigens goed gemusiceerd al zeggen de leden op de hoes 'Not in total control, but that's the spirit'. Klopt. Onverstaanbaar zijn de aankondigingen van ik neem aan zanger Kristoffer Rygg. Maar per saldo een lekker album met als uitschieter het experimentele 'Impromptu Performance', een ode aan Can. Harry de Vries (wat een week 11)