Led Zeppelin - Celebration Day (2012)

Label: Atlantic
Bandsite: www.ledzeppelin.com
Running Time: 1:55:26
Reviewer: Harry 'JoJo' de Vries
Score: 
(maximum score)


Te lang praten en schrijven over deze geweldige release 'Celebration Day' is onnodig. Led Zeppelin is op deze 2CD/DVD geweldig op dreef, speelt met een ongekende power, de uitvoeringen zijn technisch meer dan uitstekend, de stem van Robert Plant lijkt nog beter dan in de hoogtijdagen, Jimmy Page laat briljante solo's horen en is ook als rhythm gitarist onovertroffen, John Paul-Jones bepaalt subliem de baslijnen en vult verder in met mooie toetspartijen, Jason Bonham is minstens zo goed als zijn vader, let eens op hem in 'Kashmir', de setlist is indrukwekkend, al mis ik 'Immigrant Song' en 'Moby Dick', het geluid is helder en vol en laat alle instrumenten perfect uitkomen, het samenspel en de synergie tussen de mannen is likkenbaardend goed, de cameravoering is onovertroffen en laat alles goed zien zonder al te veel fratsen, het publiek is mateloos enthousiast en ik ook want het gebodene is buitencategorie goed!
Wat ben ik blij dat ik deze topband in het progressieve hard-rock genre in de jaren 70 driemaal live heb mogen aanschouwen. Wat vind ik het jammer dat ik er in 2007 in de O2 in Londen niet bij was. Deze in alle opzichten meer dan prachtige uitgave maakt dat gemis echter volledig goed. Harry 'JoJo' de Vries (12-2012)

Personnel:
Jimmy Page - guitars
Robert Plant - lead vocals, harmonica
John-Paul Jones - bass, keyboards
Jason Bonham - drums, percussion, backing vocals

Discography (selection):
Led Zeppelin I (1969)
Led Zeppelin II (1969)
Led Zeppelin III (1970)
Led Zeppelin IV (1971)
Houses of the Holy (1973)
Physical Graffiti (1975)
Presence (1976)
The Songs Remains the Same (1976)
In Through the Outdoor (1979)
Coda (1982)
BBC Sessions (1997)
Mothership (2007)
Celebration Day (2012)