Wat een week ... CD

THE MAN FROM RAVCON - Another World (2018)

Voor mij volslagen onbekend ...

 

... The Man From Ravcon, een alias voor Mike Brown. Maar de kennismaking via zijn, als ik het goed heb, tiende album 'Another World' is zonder meer prettig te noemen.
Brown wordt hier op een aantal tracks bijgestaan door de gitarist Larry Smith en de fluitist Jeff Eacho. Verder speelt hij alle instrumenten zelf. Het promovel vermeldt invloeden van The Stones, Steely Dan, Kraftwerk en Supertramp. De eerste en laatstgenoemde kan ik niet ontwaren in de 9 tracks. Krafwerk enigszins in de synth georiënteerde tracks zoals afsluiter 'Pole to Pole'. Maar het is vooral Steely Dan waar ik regelmatig aan moet denken. Brown maakt immers á la Becker en Fagen goed verzorgde en lekker in het gehoor liggende muziek - gestoken in een prima produktie - die goed past bij de zomerse en soms tropische temperaturen hier in de Lage Landen. Een verschil met Steely Dan is dat alle tracks instrumentaal zijn.
Ik vermaak mij zeer met 'Another World'. 'The Perfect Sountrack for the Summer of 2018' zegt hij zelf. Die typering kan ik volledig onderschrijven. Bovendien ben ik benieuwd geworden naar het overige werk van The Man From Ravcon. Harry de Vries (wat een week 19)