Wat een week ... CD

THIS LEO SUNRISE - Do Not Always See (2015)

Een fusie ...

... van country, folk en progressive met een psychedelisch randje. Zo ervaar ik het sterke, vijfde album 'Do Not Always See' van de Utrechtse/Rotterdamse formatie This Leo Sunrise. Wederom een verrassing uit de langzaam hoger wordende hoed van het platenlabel Tiny Room Records.
Zes tracks die allen staan als een huis en live zijn opgenomen in een oud schoolgebouw. Daar is alleen in goede zin iets van te merken want de produktie is mooi en vol. Vooral de drums en bas lijken in de huiskamer te staan. De zang van Jacco van Elst doet mij denken aan The Blue Nile, in de gitaarpartijen ontwaar ik de relatieve gekte van Wilco's Nels Cline en het integrale geluid refereert aan de progrock van Paatos. Al is dat 'in the ear of the listener'. Wellicht kennen de leden Paatos niet eens.    
In het broeierige sfeertje is het niet in de laatste plaats het prachtige vioolspel van Violet Meerdink dat opvalt. Het bezorgt mij o.a.in mijn favoriet 'Macrocosmopolitans' kippevel. En dat laatste geldt voor het gehele album: hoogstaande muziek die mij raakt, van een band met potentie. Harry de Vries (wat een week 38)