Nieuwe medewerker AFTERglow:
Arjan Bom





Arjan Bom is in het dagelijks leven docent Geschiedenis aan een scholengemeenschap. Daarnaast is hij een enthousiaste verzamelaar die heerlijk kan genieten van progressieve en symfonische rock. Hij zegt daarover “Dat is begonnen toen, ergens begin 1974, mijn oudere broer een kaartje over had voor een concert van Emerson, Lake & Palmer. Die avond gingen we samen naar Ahoy en werd ik compleet overdonderd door dit legendarische trio. In september van datzelfde jaar kreeg ik voor mijn veertiende verjaardag de driedubbelaar ‘Welcome back my Friends to the Show that never ends, Ladies and Gentlemen...Emerson, Lake & Palmer’ cadeau. Ik was helemaal verkocht. Heel snel kocht ik daarna werk van Yes, Pink Floyd, Camel en vooral Genesis. De heren Gabriel, Hackett, Banks, Rutherford en Collins waren jarenlang mijn grootste helden. In de jaren '80 ebde de liefde helaas weg. Genesis was helemaal fout bezig, Yes deed mij ook al niks meer - ik geloof dat ik de enige persoon ben die 'Owner of a lonely Heart' een vervelend nummer vindt - en over ELP zullen we het helemaal maar niet meer hebben. Ik genoot nog even van een korte opleving met Marillion ('Script for a Jester's Tear' !) maar al snel was er weinig van het enthousiasme over.
Dankzij een toenmalige medewerker van It Records/Donner in Rotterdam werd ik geattendeerd op de vele mooie prog uit 'deze' tijd. Berry, nogmaals bedankt! Hoe dan ook, oud en nieuw, er valt nog genoeg te ontdekken op symfogebied. Ik hoop daar op AFTERglow mijn steentje aan bij te dragen”

Naschrift JoJo:
Welkom Arjan op AFTERglow en … je bent niet de enige .. ik vind ‘Owner of a Lonely Heart’ van Yes ook een dieptepunt dat niet anders dan kon verworden tot een regelmatige gast van de Arbeidsvitaminen
.