WAT EEN WEEK ... CD

PINK FLOYD - Animals (Remix 2018, 2022)
 

Een aanzienlijke verbetering ...            
     


 ... deze remix door James Guthrie van 'Animals' van Pink Floyd, het album dat in 1977 verscheen, in 2018 wederom een opknapbeurt kreeg maar door allerlei onverkwikkelijke omstandigheden (Waters en Gilmour leg het eens bij en koester al het moois dat jullie maakten!) pas in 2022 op de markt werd gebracht
Soms denk ik, moet ik zo'n remix kopen? Ik heb de LP, de master CD, de remaster CD, de re-remaster CD en een andere uitgave op vinyl al. Wat voegt het toe, anders dan bevrediging van de verslaving van een Pink Floyd adept? Nou ik verzeker u het voegt wat toe. En niet zo weinig ook. Het geluid is subliem, veel helderder dan het origineel dat ik altijd wat dof vond klinken, de drums, de toetsen en gitaren staan beter in de mix, zo ook de dierengeluiden, en Waters en Gilmour lijken bij je in de kamer te staan. Kortom, het komt binnen zeg!
Ook de hoes heeft een upgrade gekregen - wanhoop niet, het origineel zit in het mooie boekwerk - met een prachtige foto van Battersea Power Station in Zuid-Londen terwijl het wordt gerenoveerd. Met uiteraard Algie op haar vertrouwde locatie, dit keer echter zonder te ontsnappen.
De re-release ging gepaard met een uitgebreid PR-programma tot aan projecties op gebouwen in Londen en natuurlijk op het power station aan toe. Ik ben verheugd met deze uitgave, het beluisteren is een audio feest! Harry de Vries (wat een week 11)