Wat een week ... CD

CAMEL - Live at the Royal Albert Hall (2020)

Latimer is 'alive and kicking'  ...            
                                                 


... op de recent verschenen live dubbelaar van Camel. De jarenlange strijd met kanker heeft hij overwonnen en is met Camel, als enig oerlid, weer volledig terug. De band bestaat verder uit Colin Bass (bass, vocals), Denis Clement (drums) en Pete Jones (keyboards, sax, vocals),
De eerste schijf wordt grotendeels gevuld met de integrale uitvoering van het album 'Moonmadness' dat ik zelf in de bandcatalogus een van de mindere werkstukken vind. Het kabbelde, dat doet het live wat minder maar toch had er wat mij betreft wat meer peper in gemogen. Dat doet Latimer wel in de overige tracks en op schijf 2 waar hij schittert in o.a. 'Ice', met een lange, kippenvel opwekkende solo, en afsluiter 'Lady Fantasy'. De zang, die verdeeld is over Latimer, Bass en Jones, is helaas niet altijd even sterk en staat ook wat voorzichtig in de mix.

De power die op de tweede CD wordt getoond had ik graag het gehele optreden gezien. Desondanks een lekker livealbum van Camel. Ik hoop dat ze na de Corona perikelen nog een keer Nederland aan doen. Dan ben ik in ieder geval van de partij. Harry de Vries (wat een week 10)