Wat een week ... CD

LEON ALVARADO  - 2014/Expanded Universe (2014)

De bekende namen …

... die op dit album '2014 Music from an Expanded Universe' meedoen trokken direct mijn aandacht - Trey Gunn en Jerry Marotta - want Leon Alvarado zei mij weinig. Na beluistering van deze EP des te meer want het gebodene is van een hoog niveau.
Na een ingetogen, bijna ambient 'Irreverence Part 1' volgen er drie tracks die sterk refereren aan de voorlaatste generatie King Crimson. Dit boeit mij meer dan datgene wat ik deze week op deze plaats schreef over het nieuwste live-album van Alvarado's voorbeelden.
Het schijnt dat deze toetsenist inmiddels drie studioalbums heeft uitgebracht. Die zijn aan mijn aandacht ontschoten. Dit mini-album is echter een prettige en verrassende kennismaking. Het promovel vermeldt dat dit jaar een album van Alvarado zal verschijnen in samenwerking met Rick Wakeman en Billy Sherwood. Dat ga ik zeker in de gaten houden! Harry de Vries (wat een week 05)