Wat een week ... CD

Black Bonzo - Sound of the Apocalypse (2007)

Die platenmaatschappijen ...

... maken er soms een potje van. Zo presteert 'The Laser's Edge' het om op de promosticker op de hoes te stellen dat Black Bonzo een fusie maakt tussen enerzijds Uriah Heep en Queen en anderzijds Camel en King Crimson. Dat 'enerzijds' kan ik plaatsen maar ik heb nog geen vleugje Camel of King Crimson kunnen ontwaren op dit overigens aangename album. Wel invloeden van The Flower Kings, Led Zeppelin, Jethro Tull en Yes ten tijde van 'Yes-Album' en 'Fragile'. Het is dan ook retroprog - een contradictio in terminis - wat de klok slaat, hoewel bassist Anton Johansson het als "more original than you ever can imagine" bestempelt. Technisch uitstekend uitgevoerd en knap gecomponeerd, dat wel, maar oorspronkelijk? Echter goed genoeg om als WeekCD te kiezen. Al vraag ik mij zo langzamerhand wel af of en zo ja hoe lang ik nog door moet gaan met het aanschaffen van dit soort repetitities van het verleden.Toch is het een lekker plaatje geworden dat aangenaam wegdraait. Niet meer en niet minder.Voor een indruk van deze band: bekijk onze PROGVIDEO (right upper frame). JoJo (wat een week 38)